Hemma! (?)

If home is where the heart is så blir det lättare att kalla både Linköping och Oslo för hemma. Det kan lätt skapa lite missförstånd när det bokas tågbiljetter etc, men det är så det känns!

-Så, när är det du åker hem?
-7.25.
-Och det är alltså till?
-Hem.
-Hem som i?
-Linköping.
-Jahaaaa, Linköping.
-Det har jag väl sagt eller?

osv

Särskilt hemtrevligt blir det ju att komma tillbaka till Oslo när Lina har lagat god mat och välkomnar mig iklädd sitt fina, gröna förkläde. Inte kan det väl vara könsdiskriminerande att säga att hon passade väldigt bra i det? Nää, det tror jag inte.

Hemma är jag hursomhelst!

P

Kommentarer
Postat av: Kalle

Mer förkläden åt kvinnorna :)



Btw skulle med vilja ha ett plus en kockmössa för att känna mig mer som en mästerkock när jag lagar mat ^^

2011-05-22 @ 22:29:34
URL: http://neyorkcityboy.blogg.se/
Postat av: Pontus

Jaa, det känns fan troligt att man skulle laga bättre mat då

2011-05-23 @ 12:44:18
Postat av: Heinrich

hahaha, nja ungefär lika könsdiskriminerande som att säga till en rullstolsbunden att han passar i rullstol.



svårt det där med hem..

2011-05-24 @ 10:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0