Cykeltur

Idag träffade jag min kusin som jag bara har träffat några gånger och senaste gången var nog 1999! Han bor i Oslo sedan 23 år och har nu ordnat fram en cykel som jag ska få låna att träna på inför Halvvättern (eftersom man inte får ta med sig cyklar på tåg eller buss till Oslo!). Så, efter att ha pratat med kusinen och fått en liten konsert inbokad (han är musiker) så tog jag mig en tur på cykeln. Jag har varit lite orolig och nervös inför var jag ska cykla, jag har ju inte varit utanför Oslo förut och har ingen aning om hur vägarna går. Men, jag började med att cykla längs med älven och följde den tills jag stötte på en annan tränignscyklist som jag hängde på ett tag och till slut hamnade jag på en liten grusväg som gick längs med ån. Jag cyklade nu alltså bland vitsippor och träd tills jag hamnade vid en sjö som ån rann ut i. Där vände det tillbaka hemåt Oslo igen och efter en lite jobbig backe upp till en liten (som det kändes som) bergsby med utsikt över Oslo och havet var den en jäkel till nedförsbacke hela vägen tillbaka hem i stort sett.

En riktigt bra och trevlig överaskning sådär på en "jag testar och ser vart jag hamnar"-runda! Sol och varmt är det också. Åh, så härligt! :)

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0