Varde kultur!

Igår var både jag och Pontus lediga och vad passar väl inte bättre att fördriva en ledig dag med om inte att förkovra sig på muséum? Vi knallade bort mågra minuter i den härliga vårsolen och entrade Muchmuséet! Edvard Munch... "Skriet" nivet... Helt fantastiskt obehagliga tavlor måste jag säga! Jag mådde dåligt av att bara titta på dem. Ensamhet, mörker och ångest verkar vara det som är gemensamt för alla hans tavlor. Inte riktigt min kopp med te så att säga, men nu har vi i alla fall sätt den mest kända varianten utav Skriet, alltid något! (Han målade tydligen ett par olika varianter av den.)


Något att hänga på väggen hemma?

L

Kommentarer
Postat av: claraa

haha DU vore ju bra mkt snyggare att ha på väggen, får ja ha det här hemma?! :D

2011-03-30 @ 00:12:44
URL: http://clarawiktorsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0