Lite stress

I morse skulle jag ha börjat jobbet kl. 08.00. Därför satte jag väckarklockan i mobilen på kl 07.00 igårkväll och gick och lade mig. Jag vaknade till en två-tre gånger under morgonen vid ungefär klockan fem-sex och tänkte att "vad skönt, då kan jag ju sova lite längre." Jag vaknade även vid, vad jag tänkte var klockan halv sju, och tänkte att jag hade en halvtimme kvar innan klockan ringer... Tio över åtta vaknade Pontus till och frågade vad klockan var!

Paniken! Min mobil har inte ringt! Den står fortfarande inställd på att ringa klockan sju men icke... Stessar upp och slänger i mig lite drick-yoghurt och klunkar lite te samtidigt som jag snabbt försöker sminka mig lite och fixa till håret som dagen till ära inte alls ville göra som jag ville! Jag kom till jobbet ungefär fem i halv nio, så ganska snabb ändå får man ju säga. :P

Till råga på allt var det just idag som jag hade bett om att få gå tidigare eftersom vi skulle upprätta ett depositionskonto med vår hyresvärd klocan 13.30. Så med en aningens dåligt samvete gick jag från jobbet klockan ett (skulle ha slutat kl 15.00) för att sedan springa hela vägen hem, slänga i mig en banan (eftersom hungern var ganska påtaglig!) och sedan springa till trikken som åkte in mot stan och banken... Halv två skulle vi mötas och det gjorde vi ockå eftersom jag hann dit i tid så nu har vi även fixat kontot. Skönt. Det blev ju bra tillslut ändå trots en ganska stressig dag!

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0