Jobb och köksfläktar

I förmiddags vid ungefär kl 11 ringde det på Pontus mobil. Fem minuter senare gör jag gröt åt oss och han gör sig iordning för att åka och jobba på Meny (mataffär). Det var Adecco som ringde, så han har jobb där idag och imorgon. Det gäller att vara snabb om man vill få jobb via Adecco eller något annat benmanningsföretag. När frågan kommer klockan "närsomhelstpådygnet" om du vill jobba så gäller det att bestämma sig fort! Det finns ju ingen garanti att få jobb via tex Adecco men det är absolut ett bra alternativ, eller ett komplementerande alternativ till att söka jobb själv.

Själv har jag ringt mig till en intervju imorgon. Egentligen skulle de inte ha intervjuer förän nästa vecka men jag sa att jag ville komma så... kl 12.00 imorgon gäller det! De övriga timmarna av dagen har jag ägnat åt att söka mer jobb, ringa till de jag redan sökt samt att diska och göra rent köksfläkten här i lägenheten! Min spontana reaktion var "fett!" Helt otroligt egentligen vilken äcklig uppfinning en fläkt är! Lager, tjocka lager av gult, och på sina ställen brunt fett på insidan...
Men nu är den ren i alla fall!

Lite parfym upp i den också så luktar det bättre...

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0