Första dagen på café

Igår var jag på arbetsintervju på ett café och idag kl 06.00 började jag min första dag och provade på caféyrket. Det gick bra, man känner sig ju alltid lite bortkommen när man är ny men jag tycker det kändes ovanligt bra för att vara en första dag. Jag har nu gjort espresso, latte, cortado, kaffe mocca osv. Jag hade en bra medarbetare som lärde mig och berättade hur saker och ting ska göras så för att vara en nykomling så är jag rätt så nöjd, även om det ju är ett tag kvar innan det blir några löv och hjärtan i kaffet! Det verkar som om chefen också var nöjd vilket ju känns mycket bra, lite mer självförtroende skadar ju aldrig.

Nu blir det nog en liten nap, ska jobba kl. 06.00 imorgon också så det blir till att lägga sig tidigt ikväll också...
/L

Kommentarer
Postat av: Alexander

MEN FY! Va roligt! :D

2011-02-02 @ 10:52:26
URL: http://bojestig.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahaha, JA VERKLIGEN! ;P Det drar ihop sig för dig med snart! Kul!

2011-02-02 @ 12:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0