Grön som en Kiwi

Jag har inte nämnt att jag har bytt jobb! Japp, jag sa upp mig från cafét och har nu börjat på Kiwi (mataffär). Idag var första "riktiga" dagen då jag satt i kassan, igår gjorde jag bara en väldans massa tester och fick plugga in mängder om allt ifrån hur man gör för att kunden ska kunna ta ut pengar till "frukt- och gröntgarantier"! Både idag och igår har jag kommit hem med huvudvärk från all ny information och för att jag alltid spänner mig så mycket när jag är ny och känner mig nervös. Men hoppas man kommer in i det och lär sig snabbt, då ska det nog kännas bra!

Tre minuter med buss eller trikk hemifrån tar det att åka till jobbet! Bra. Riktigt bra måste jag säga! :)

Som rubriken antyder har man även mycket snygga arbetskläder på Kiwi- knallgröna! Och eftersom det inte fanns några kläder i min storkek har jag idag gått runt i aldelles för stora byxor (som endast satt uppe pga ett hårt åtdraget bälte), en stor pösig skjorta och som grädde på moset även en mossgrön stor tjock tröja över detta! Jag kände mig mycket snygg, ja det måste jag säga...

Fick även höra endel kommentarer om Skid-VM och att det inte går så bra för svenskarna! Är det möjligt!?! Vi har ju ingen tv så jag är inte alls uppdaterad angående de svenska resultaten. Det är inte ofta, men ibland är jag faktiskt väldigt intresserad av sport och skid-VM råkar vara just ett sådant tillfälle! Slutsats- jag saknar faktiskt tv.

L

Kommentarer
Postat av: Gustav

Pics or it didn't happen! Jag vet att du har en fotograf vid din sida.

2011-03-01 @ 19:36:59
Postat av: Lina

Haha, men han är ju inte med på jobbet! Man får heller helst inte ha besök när man jobbar. Eller han kanske kan smyga bland hyllorna och ta smygfoton? :P

2011-03-02 @ 17:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0